Grammar 101

🚦 품사 연습

imConnie 2020. 7. 27. 13:33
728x90

 

 

 

품사 연습

 

 

 

 

개인적으로 '문법의 완성은 문제풀이'라고 생각한다.

 

 

 

 

 

 

개념만 정리하고 다양한 실전문제를 풀지 않으면 그건 문법을 제대로 한 게 아니다.

 

되도록이면 많이 이 문제, 저 문제 가리지 않고  풀어 보면 된다.

 

일정 임계치에 다다르면  문제를 다 보지도 않고 정답을 바로바로 찾아낼 수 있다. (사실 이렇게 하면 실수를 하게 되지만 ^^)

 

문법 문제는 출제할 수 있는 유형의 범위가 정해져 있고, 또 뻔한 것들이 출제된다.

 

얼마나 많이 풀어야 하냐고 물으신다면, 100문제를 풀었을 때 2~3개 정도 틀릴 때까지이고, 이게 한두 번이 아니라 시간 텀을 두고 또 풀어도 계속해서 그 점수를 유지하면 된다.

 

똑 떨어지는 정답은 푸는 기쁨을 더해준다.

 

문법 문제와 달리 주제 찾기나 문단 순서, 문장 삽입 등 독해를 요하는 문제들은 그  애매함과 모호함에 질척대다가 운이 좋아 맞췄다고 해도 뭔가 석연치 않은 찜찜함이 남게 된다. 

 

 

아무튼 오늘은 품사 연습을 할 건데,  다짜고짜 문제에 달려들지 마시고,  ^^

 

앞선 포스트에서 정리한 각 품사의 개념과 역할을 머릿속에 떠올리며 밑줄 친 단어들이 문장 내에서 어떤 역할을 하기 때문에 어떤 품사로 낙찰이 되는지를 따져 가면서 풀어보자.

 


 

Practices of Word Class or Parts of Speech

 

 

👩🏻‍🤝‍👩🏻 명사와 동사 구별 연습  (Identifying nouns and verbs / Practices of identifying nouns from verbs)

 

1. Their cries came to my ears.

2. Anyone in danger cries for help.

 

3. One can fall on the floor.

4. One can fell on the floor.

 

5. My dreams came true.

6. He dreams of having a fancy car.

 

7. The travel agency books cheap flight tickets.

8. The travel agency promotes books with detailed guidelines.

 

9. Some smoke rose to the ceiling from the corner.

10. Some roses are blooming.

 

 

 

 

정답

 

1. Their cries came to my ears. 명사

2. Anyone in danger cries for help. 동사

 

3. One can fall on the floor.  조동사

4. One can fell on the floor. 명사 

 

5. My dreams came true. 명사

6. He dreams of having a fancy car. 동사

 

7. The travel agency books cheap flight tickets. 동사

8. The travel agency promotes books with detailed guidelines. 명사

 

9. Some smoke rose to the ceiling from the corner. 동사

10. Some roses are blooming. 명사

 

 

 

👩🏻‍🤝‍🧑🏻 동사와 형용사 구별 연습 (Identifying nouns and adjectives)

 

1. The experiment needs a live microbe. 

2. The microbes live longer in seawater.

 

3. The foods warm your body.

4. Having warm foods is good for your body.

 

5. Who are present at the ceremony?

6. Who presents the prize at the ceremony?

 

7. My parents open up the restaurant next Saturday.

8. The restaurant is open from 11 a.m. to 9 p.m.

 

9. His office is close to mine.

10. I close the office on the weekend.

 

 

 

 

정답

 

1. The experiment needs a live microbe. 형용사

2. The microbes live longer in seawater. 동사

 

3. The foods warm your body. 동사

4. Having warm foods is good for your body. 형용사

 

5. Who are present at the ceremony? 형용사 (참석한)

6. Who presents the prize at the ceremony? 동사 (주다)

 

7. My parents open up the restaurant next Saturday. 동사

8. The restaurant is open from 11 a.m. to 9 p.m. 형용사

 

9. His office is close to mine. 형용사 (가까운)

10. I close the office on the weekend. 동사(닫다)

 

 

 

👩🏼‍🤝‍👩🏼 형용사와 부사 구별 연습 (Identifying adjectives and adverbs)

 

1. I can jump high

2. I’m a high jumper. 

 

3. Early birds catch worms.

4. I get up early

 

5. We arrived at the airport late.

6. I’m sorry I’m late.

 

7. It didn’t cost much.

8. I didn’t spend so much money on it.

 

9. It is such a pretty name.

10. The movie was pretty good.

 

 

 

 

정답

 

1. I can jump high부사

2. I’m a high jumper. 형용사

 

3. Early birds catch worms. 형용사

4. I get up early부사

 

5. We arrived at the airport late. 부사

6. I’m sorry I’m late형용사

 

7. It didn’t cost much부사

8. I didn’t spend so much money on it. 형용사

 

9. It is such a pretty name. 형용사

10. The movie was pretty good. 부사(꽤, 매우)

 

 

 

 

 

 

 

 

반응형